søndag 17. april 2016

Åshagen på 70 talet.

Dette er Åshagen b. nr.9 under Ås i Åsbygda. Det var mine tippoldeforeldre Knut Aashagen 1827-1906, og Mali Lassedt. Aas 1827- 1895 som bygde husa, og busette seg der.
Bruket lågfritt og fint oppe i Åsbygda. No er husa borte, og det er ingenting att der lenger.
Hovedhuset "Brithuset" vart rive i 1997, og eldhuset vart også rive i 1996-97. Orkanen i 1992 tok løetaket, og løa vart rive like etterpå.
Dette er opplysninger fra Eli Ås som bor på Ås. Dette bildet tok jeg på 70 tallet en gang. Mor, far og jeg kjørte en tur, for mor hadde så lyst til å sjå igjen plassen der ho var ei kort stund som lita.
Ho kjente igjen steinhella utenfor inngangsdøra der ho leika som lita jente.
Vi var også en tur inne i huset.
Vi traff ei som hette Klara Ås, og ho kjente igjen mor fra ho var lita. Dette bildet er tatt oppe ved huset der Klara bodde.
Bilen som står borte ved huset er bilen som jeg hadde da, en Skoda 1100MB.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nå er det en stund siden jeg var inne på bloggen min. Det har vært både sommer , og høst siden jeg skrev noe. Det har vært en fin sommer og...